جلسه بررسی آئین نامه پیشنهادی اجرایی دفاتر کارگذاری با حضور شهردار شهر جهانی یزد برگزار شد

جلسه بررسی آئین نامه پیشنهادی اجرایی دفاتر کارگذاری با حضور شهردار شهر جهانی یزد برگزار شد


جلسه بررسی آئین نامه پیشنهادی اجرایی دفاتر کارگذاری با حضور شهردار شهر جهانی یزد برگزار شد

جلسه بررسی آئین نامه پیشنهادی اجرایی دفاتر کارگذاری با حضور شهردار شهر جهانی یزد، عضو شورای اسلامی شهر و معاونین شهردار برگزار شد.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد – آئین نامه پیشنهادی اجرایی دفاتر کارگذاری که توسط امور دفتر کارگزاری معاونت شهرسازی و معماری تنظیم شده بود در این نشست ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در این نشست محمد مهدی شرافت در خصوص آئین نامه گفت: یکی از مهمترین مباحث در این آئین نامه شرایط صاحب امتیاز یا مدیر مسئول دفاتر کارگذاری می باشد که به دلیل حساسیت این کار باید از بازنشستگان حوزه شهرسازی باشد که دارای حداقل سابقه فعالیت 10 ساله در این حوزه باشد.

                                        

معاون شهرسازی و معماری شهرداری در خصوص تغییرات آئین نامه جدید نسبت به آئین نامه قبلی (سال 94) اظهار نمود: شرح خدمات دفاتر کارگذاری و انواع تذکرات و تنبیهات پیشنهادی در این آئین نامه اصلاح شده که مورد تاثیر قرار گرفت.

 

همچنین شرافت در ادامه در مورد مشکلات و معضلات اساسی معاونت شهرسازی از جمله صدور پروانه های ساخت اظهار کرد: در راستای تسهیل در صدور پروانه های ساخت باید ارگان های نظام مهندسی، سازمان آتش نشانی، شهرداری و اداره راه و شهرسازی بصورت واحد درآیند، در این صورت ساخت و سازهای غیرقانونی کاهش چشم گیری خواهد داشت.

 

در ادامه علی نوری مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت و سازها مباحث مختلفی از جمله مشکلات و سختی کار پرسنل شهرسازی در مناطق، شرایط تمدید قرارداد دفترکارگذاری، تاسیس دفتر کارگذاری جدید، درصد افزایش تعرفه دفاتر کارگذاری را مطرح کرد و مورد تصویب قرار گرفت.